internetspreekuur

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Tue Mar 23 14:50:22 CET 1999

At 09:09 23-3-99 +0100, Cees de Groot wrote:
>Ik heb geruchten gehoord dat het email systeem in de TK
>belabberd werkt (laat me raden: M$ Exchange),

        Ik hoorde zelfde "gerucht" van een kamerlid die daarom zijn TK-email adres
niet (meer) gebruikt maar via euronet bereikbaar is. Hoe doen andere
kamerleden dat? Moeten hier niet eens kamervragen over gesteld worden?
"Waarom heeft de overheid (met o.a. "Kennisnet"-ambities voor de scholen)
haar eigen zaken niet op orde en up-to-date?"

>maar ook dat een beetje
>TK lid een behoorlijk volle "inbox" heeft als het dan een keertje werkt
>(kan iemand van de fraktie hier commentaar op geven?).

        Welk kamerlid leegt zijn/haar "inbox" met een zekere regelmaat
(=dagelijks)? Kan iemand mij email adressen van TK-leden geven die ook
feitelijk in gebruik zijn? (al zijn het er maar een paar)

>Ik vermoed dat als
>je het email volume extrapoleert naar, zeg, 75% "internet-dekking" in
>Nederland, dat je ver boven de hoeveelheid post/faxen/telefoontjes
>uitkomt die men nu krijgt.

        Met het grote risico van information overload die dan weer met een
geautomatiseerd beleefd en niets-zeggend reply-tje opgevangen wordt
(probeer mailto:president at whitehouse.gov maar eens!). Dit vereist een goede
infra-structurele organisatie met goed geinformeerde medewerkers om enig
positief democratisch effect te hebben.

Arie

  Accept that some days you are the statue, and some days you are the bird.
  To-day is to-morrow's "yesterday": build good memories and all evil will
be past.