Computers, In 't Amsterdams Onderwijs

Mon Mar 22 11:27:05 CET 1999

At 08:45 21-03-1999, Cees de Groot wrote:

>Dat is absoluut geen misleidende analogie.

Dat is het wel. Hoeveel leraren en hoeveel leerlingen onderhouden hun
verwarmingsketel zelf? Daarentegen zijn er zat leraren en leerlingen
die het systeemonderhoud van hun computer doen.

>Overigens: naar mijn mening
>zijn leraren inderdaad niet tot systeembeheer in staat. Ondanks het feit
>dat de brainwashcampagne van Microsoft de meeste mensen inmiddels anders
>laat denken, is systeembeheer nog steeds een vak.

(Dit is ook de reden waarom systeembeheerders je niet snel een Apple
computer zullen adviseren. Dan raken ze hun baantje kwijt!)

>Daar heb je gelijk in. Maar wat je op scholen wilt hebben is een stabiel
>platform waar je diensten en functies op aan wilt bieden - geen gedonder,
>knop aan en werken. Als bij het CIAO project slechts naar het eerste, en
>niet naar het tweede is gekeken, is dat fout. Maar dat mensen een tweede
>stap niet nemen betekent nog niet automatisch dat de eerste stap fout was!

Natuurlijk wel! Knop aan en werken, schrijf je zelf. Maar dat is nu
juist niet mogelijk gebleken met het CIAO-project.

Erik vdMb