Schorsing van Buitenen

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Wed Mar 17 22:06:35 CET 1999

Ik proef in de reactie van Lousewies en Arjen dezelfde sfeer als die
Dankert, d'Ancona en van den Broek uitstraalden. Ofwel foei, dat die van
Buitenen het naar buiten gebracht heeft. Dat is geen goed gevoel en het is
te formeel geredeneerd.

Als van Buitenen met een wissewasje naar buiten was gekomen had de commissie
er nog gezeten. Het was echter geen wissewasje en hij kon het nergens anders
kwijt dan aan de buitenwereld, want binnen de bureaucratie werd hem de mond
gesnoerd over misstanden. De man heeft zijn geweten gevolgd, met alle
risico's van dien. Hij is een held, want hij heeft de aanzet gegeven tot
iets meer fatsoen en iets meer democratie in Europa. We moeten hem dankbaar
zijn.

Sub judice? Heb ik iets gemist. Er was toch niet sprake van een rechtszaak
over de feiten waarmee hij naar buiten kwam? Of ben ik nu abuis?

Enfin, ik kan nog mijn knopen tellen om te bepalen wat ik ga stemmen, want
ik weet het nog niet.
(Dat gaat zo: D66, blanco, D66, blanco, afhankelijk van het aantal knopen
aan je jasje rolt de uitslag eruit :-)