GENOEG VAN AMSTERDAMSE PERIKELEN

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Mar 16 12:10:11 CET 1999

At 11:45 16-03-1999 , e.r. stolp wrote:

>Ik heb onderhand aardig genoeg van de diskussie over woonboten
>en de verhoudingen op de Amsterdamse afdelingsvergadering.
>Dat is voor de rest van het land niet interessant.

>Kan de afdeling Amsterdam niet een eigen lijst beginnen voor
>de interne diskussie (b.v. Grachtengordel at nic.surfnet.nl) ?
>Ander afdelingen zetten hun gemeentelijke diskussies ook niet
>tot vervelens toe op het net

Of iets vervelend is maakt de rest van het land zelf wel uit. U vindt het
vervelend, waarvan acte. En een Amsterdamse lijst is inderdaad makkelijk te
realiseren. Het gaat echter niet meer primair  om woonboten of Amsterdam,
het gaat om de politieke mores en cultuur binnen D66, waarvan je in
Amsterdam een pregnant pars pro toto kan waarnemen. Laat ik de vraag dan
maar verbreden: waarom probeert een groep als Opschudding de hokjesgeest en
identiteitsloosheid etc. van onze partij aan de orde te stellen? Omdat het
niet interessant zou zijn? Een hersenspinsel? Nee, aanvankelijk dacht ik
dat opschudding een beetje overdreef, ze zijn jong en ambitieus en zo, maar
van die mening kom   ik terug.  Als deze partij weer terug wil komen bij de
kiezers, dan zal ook iets gedaan moeten worden aan de interne cultuur. Deze
lijst is een uiitstekend forum dit soort zaken te bespreken. U kunt dus
proberen deze discussie te smoren, het zal met mij niet lukken.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl