Amsterdamse perikelen????

Robbert Jan Bron r.j.bron at MED.RUG.NL
Tue Mar 16 12:02:51 CET 1999

Hein van Meeteren reageerde op mijn eerdere bericht:

> Goed betoog, maar de vijand zit soms WEL `within". Zelfs within yourself.
> D66 komt over als een goedaardige maar karakterloze club. Denk je dat zo'n
> beeld niet `within' is gecreeerd? Laat die woonboten zelf eens los, en kijk
> eens naar de manier HOE zo'n kwestie wordt aangepakt. Wat vindt een
> buitenwacht van een club die zijn eigen wethouder(s) intern wegkonkelt?
> Democraten die nog te bescheten zijn een openlijk wantrouwen uit te spreken
> tegen een eigen bestuurder, en met omweg-moties proberen die bestuurder het
> [...]

Ik kan en wil helemaal niet ingaan op wat er in Amsterdam nu allemaal
wel of niet aan de hand is. Meer in het algemeen was mijn reactie
bedoeld om precies dat te bepleiten, waar Hein zich ook sterk voor
maakt: we moeten alles op alles zetten om niet over te komen als een
"karakterloze club", maar als een sterke, creatieve en
toekomstgerichte partij. Dat bereiken we absoluut niet door elkaar
pootje te lichten, of door elkaar in het openbaar af te vallen.
Stevige discussies lijken mij prima, maar liever intern,
meningsverschillen uitstekend, maar niet op straat. We hebben het al
moeilijk genoeg en we hebben er niets aan als we van die arrogante
VVD-zombies, als waarvan ik er laatst een tot mijn walging in
Buitenhof zag optreden, ook nog koren op de molen leveren. Dat wilde
ik alleen maar zeggen.

Robbert Jan Bron

Robbert Jan Bron
School of Behavioral and Cognitive Neurosciences (BCN)
University of Groningen
Oostersingel 59
NL-9713 EZ Groningen
tel: +31 - (0) 50 - 363 4734