Beleid inzake ICT en Onderwijs: Kennisnet?

Ursie Lambrechts u.lambrechts at WXS.NL
Mon Mar 15 23:24:42 CET 1999

U schreef

>         Volgens groot artikel in Automatiseringsgids van vrijdag 12-3-'99
>worden
> de plannen van minister Hermans hieromtrent donderdag in Tweede Kamer
> besproken. Het lijkt me een goed idee hieraan op de Pnyx tevoren aandacht
> te geven omdat er bij het beleid wel wat vraagtekens te plaatsen zijn.
> Citaten zijn uit het artikel in de Automatiseringsgids. Mijn eigen
> commentaar staat tussen haakjes.
>
>Knip

>Het lijkt mij urgent bovenstaande overwegingen onder de aandacht van
> [...]

Geachte Prof.Dr. A. Dirkzwager,

Hartelijk dank voor uw argumenten tegen het Kennisnet. Ik beschouw ze als
ondersteuning en aanvulling op mijn eigen bezwaren tegen het Kennisnet
zoals ik die reeds heb uiteengezet in mijn artikel "Hermans maakt zich
afhankelijk van Microsoft" in de Volkskrant van 24 februari 1999
(http://www.d66.nl/tweedekamer/990224lambrechts.html).

In datzelfde artikel houd ik ook een pleidooi voor het gebruik van open
besturingssystemen (o.a. Linux) en open source software in het onderwijs.

Op beide standpunten heb ik zoveel instemmende reacties, aanvullingen en
aanbiedingen voor hulp van gebruikersgroepen en van Nederlandse en
Vlaamse onderwijsinstellingen gekregen, dat ik van plan ben om alle
ontvangen brieven en e-post aan minister Hermans aan te bieden tijdens
het komende overleg over ICT in het onderwijs op 18 maart a.s. Ook uw
reactie zal ik daarbij aan hem voorleggen.

Vooralsnog zal de fractie van D66 zeker niet instemmen met verdere
investeringen in Kennisnet.

Nogmaals hartelijk dank voor uw mening en met vriendelijke groet,

Ursie Lambrechts
U.Lambrechts at tk.parlement.nl