Ideetje: Amsterdamse lijst

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sun Mar 14 11:58:52 CET 1999

Rik Jungmann wrote:

> Beste Hein,
>
> Uit je reactie begrijp ik dat de kwestie rond de woonboten je wel heel erg
> hoog zit, anders zou je niet zo spontaan en heftig reageren als je doet. Als
> ik je gekwetst heb dan bied ik je mijn excuses aan.

Geaccepteerd. Mijn eigen excuses aan jou en de lijst voor mijn eigen
ietwat ruwe reactie. De suggestie dat ik uit eigenbelang opereer viel
gewoon effe verkeerd, sorry. Ik heb heel veel uiterst aardige D66-ers
leren kennen in dit eerste jaar, het was dus een grove en onjuiste
generalisatie van mijn zijde. Zand erover dus.

Blijft mijn probleem met de manier waarop hier in Amsterdam politiek
wordt bedreven. Ik hou mijn hart vast voor a.s. woensdag (waarin de
fractie moet kiezen uit twee kwaden: de motie van de ledenvergadering
steunen en daarmee de wethouder afvallen, wat een schending is van de
afspraak binnen het college dat de fracties -die *allen* verdeeld- het
college-compromis zouden steunen, of het college-compromis steunen, en
daarmee de motie van de ledenvergadering schenden...).

Veel ogen zijn nu op D66 gericht, hier in A'dam. Ik hoop dat de fractie
een heldere uitleg weet te geven van welke keus dan ook.

Groeten,

HvM