Het referendum in de EK

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Mon Mar 8 21:20:07 CET 1999

> [...]
> de kamer in de wacht te slepen, denk ik dat er op landelijk niveau
> hetzelfde gaat gebeuren als nu in de dorpspolitiek met veel plaatselijke
> partijen gebeurt:
>
> 1.Feestvreugde (Enthousiasme).
> 2.Het trachten mee te regeren (Verwarring).
> 3.Het afwijzen door de bestaande partijen (Ontnuchtering)
> 4.Interne ruzies binnen Leefbaar Nederland (Het zoeken naar schuldigen).
> 5.Scheuring in de partij (Het bestraffen van onschuldigen).
> 6.De partij Leefbaar Nederland wordt opgeheven (Het belonen van degenen die

Reactie:
Neen, integendeel. Leefbaar Nederland is in zekere zin een populistische
versie van D66. De grote overwinning van Leefbaar Utrecht ging vooral
ten koste van het D66 electoraat. Wat dat betreft vind ik het ook niet
zo handig dat Jos Lemaier in de Utrechtse Gemeenteraad zo duidelijk
stelling neemt tegen Henk Westbroek. Wordt deze houding niet te
gemakkelijk geassocieerd met die van een verontwaardige regent?

Met vriendelijke groeten,

Gerard van den Berg