Het referendum in de EK

Herman Beun chbeun at WORLDONLINE.NL
Sun Mar 7 19:19:23 CET 1999

Zojuist zag ik VVD EK-lid Heijne Makkreel in Buitenhof. Ik hoop echt
dat de VVD-fractie in gaat tegen de wens van driekwart van de
Nederlandse bevolking en tegen het referendum zal stemmen. Zo maakt de
VVD eens en voor al duidelijk voor wie ze in het parlement zit:
zichzelf. Een betere dienst kan ze D66 niet verlenen.

De oprichting van partijen als Leefbaar Utrecht/Hilversum/Nederland
maakt een ding duidelijk: burgers zijn nog helemaal niet tevreden over
hun invloed op "de politiek", en die onvrede valt wel degelijk te
mobiliseren. Als de invoering van het referendum dankzij de VVD daarom
straks niet doorgaat, komt het over een paar jaar zeker weer op de
agenda te staan. En dan zal het ongetwijfeld meer om het lijf hebben
dan de dooie mus die paars "referendum" noemt. Ik zie er nu al naar
uit!

Herman

Herman Beun              Arnhem, Gelderland, Nederland, EU
CHBeun at worldonline.nl    http://home.worldonline.nl/~chbeun/