folderen

Dirk van der Woude vdwoude at CISTRON.NL
Fri Mar 5 17:00:38 CET 1999

Andor Admiraal wrote:

> En als we nou eens aanbellen bij de mensen met de bewuste stickers? Dat
> kun je ze het gewoon vragen of ze wel of geen folder willen. En je kunt
> meteen je verkiezingspraatje houden dat ongetwijfeld vele malen effectiever
> is dan een folder.
>
> Gelukkig zijn er naast folderen nog 101 mogelijkheden om de kiezer aan te
> spreken. Iemand nog creatieve ideeen anders dan deurhangers?
>
> Wat kosten die folders trouwens en hoe duur is het om advertenties in de
> metro of op de streekbus te hangen? En de tien dagen voor de verkiezingen
> [...]

Andor,
Je verpakkings- c.q. communicatietechnische inspanning is
alleszins lofwaardig - en er zal best een deel van het
probleem zitten.
Er ligt m.i. de nodige problematiek achter. Als consumenten/
kiezers een bepaald product minder gaan afnemen vraagt een
goede portfolio analyse meer dan alleen verbetering van je
marketing communicatie. Dan wordt het tijd voor een forse
bezinning op het produkt zelf - en op de vraag/behoefte van
de beoogde afnemers c.q. deelpopulaties. Je energie op die
analyse en dat debat richten lijkt me vooralsnog vruchtbaarder.

Groet,
Dirk