analyse hvu

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at NIWI.KNAW.NL
Fri Mar 5 16:28:47 CET 1999

Lezers,
Ik zou 't niet willen, maar ik vrees dat de analyse van Henk Vreekamp
de kern van de kwestie raakt. Ik zie daarin geen enkele tegenstrijd
met mijn bevindingen, eigenlijk een stevige analyse van hoe 't zit.
EEn der dingen waar je anders zou willen - met 'betaalde'
professionalisering wellicht, ligt toch buiten de mogelijkheid van de
'arme partij' [geen geld]. Zou het toch de kant opmoeten van
'ideologisch' lijkende uitvallen: tegen te ener zijde de neiging tot
modieuze linksheid, tegen de andere zijde de schijnliberale
instelling van de behoudzuchtige koopman [sociaal en menselijk
verkoopt wel, zolang 't mij maar niets kost -wat anders drukt 't mijn
winst]?
En qua boodschap - de Democraat wat pregnanter, wat prominenter onze
knappe - in dubbele betekenis - partijvrouwen inzetten, dat zou best
kunnen! Een uitdagende en strijdvaardig de lezer aankijkende
Lousewies op de omslag - dat doet wel wat! Daar kan zij nooit tegen
zijn: 'ik heb jou nodig, stem op mij!' Of je jaagt mensen in de
verdediging, maar dat doet ook wat! Volgende keer moet dat zeker!
Groet,

/ raimond

Raimond de Tempe

raimond.de.tempe at niwi.knaw.nl