Verkiezing en hoe nu verder

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Fri Mar 5 14:49:48 CET 1999

At 13:14 5-3-99 +0100, Hein van Meeteren wrote:
>At 13:07 05-03-1999 , Hein van Meeteren wrote:
>
>Excusez, in het citaat is een technisch mankement geslopen, het moet zijn:

>Hier:
>
>De politieke duidelijkheid, die aldus tot stand zal moeten komen, zal er voor
>moeten zorgen dat de bestaande vervreemding
>tussen kiezer en gekozene plaatsmaakt voor betrokkenheid en
>participatie....(einde citaat)

        Ik vind dat op een (nu nog klein) heuveltje midden in het politieke
gebeuren, de Pnyx waarop zich steeds meer burgers verzamelen (zie:
http://www.db.nl/pnyx ). Heeft D66 zijn doel al bereikt en trekken de
stem-hebbende kiezers zich daarom terug van "partijpolitiek"? (slechte
opkomst statenverkiezingen, slechte uitkomst voor D66). Wordt dit oude
ideaal van D66 en de organisatie in een politieke partij langzamerhand een
soort contradictio in terminis of een oxymoron?

Arie

  Accept that some days you are the statue, and some days you are the bird.
  To-day is to-morrow's "yesterday": build good memories and all evil will
be past.