Encore un effort

Arjan Stoffels chimera at STAD.DSL.NL
Fri Mar 5 01:03:25 CET 1999

>Zo makkelijk is het niet Michiel,
>
>er staat geen reclame nee, maar nee, geen ongeadresseerd drukwerk;
>we hebben het er in de stad regelmatig in campagnes over gehad , maar onze
>conclusie is toch telkens weer: niet in de nee/nee en nee/ja brievenbussen;
>en dat heeft niets met het verschil tussen politiek en markt te maken, maar
>gewoon met het respecteren van wensen van anderen; [...]
>
>Robert Jan

Als we het over dezelfde sticker hebben staat er toch echt: 'NEE, geen
ongeadresseerd *reclame*drukwerk'. Ik ben het helemaal met Michiel eens dat
je ook kunt folderen waar reclame op NEE staat. We verspreiden geen reclame;
we zijn bezig met democratie, met stellingnames, met keuzes, met meningen
over onze samenleving en hoe je die wilt inrichten.
Wel is het verstandig om met de andere (in elk geval de grote) partijen
vooraf te overleggen hoe je dit probleem aanpakt. (Kun je het meteen hebben
over het overplakken van verkiezingsposters op de borden.) In Leiden heeft
dat als gevolg gehad dat we wel de JA/NEE folderen en niet de NEE/NEE en dat
we niet over elkaars poster heenplakken. Desalniettemin ontvang je dan nog
steeds berichten van mensen (NEE/NEE) die klagen dat ze geen folder hebben
gehad, tja...

Arjan Stoffels, Leiden (D66 PS99 11%)