Twente

Enschede, M (ICT) m.enschede at KPN.COM
Thu Mar 4 16:18:38 CET 1999

Door Hengelo (mijn geboortestad) wandelend zag ik posters hangen:
Samenwerken ja, samengaan nee.

Als je naar de bewoners van Hengelo en Enschede kijk (ik heb in beide steden
gewoond) zie je een wantrouwen over en weer. Met name de Hengelo-ers kijken
met enorm wantrouwen naar de Enschede-ers. Van samenwerking komt daarom geen
bal terecht. Als Enschede een schouwburg bouwt doet Hengelo dat ook. Je
krijgt dus niet een grote schouwburg voor zeer grote producties, je krijgt
er twee waarop het nodige is beknibbeld en die over een paar jaar onrendabel
blijken te zijn. Zo zijn er vele voorbeelden te noemen.
(Twee kartingbanen op 1 km afstand, het FC Twente-stadion op 2 km vanaf het
FBK-stadion, etc.)

Alleen al het feit dat de twee niet *kunnen* samenwerken is des te meer een
reden om ze samen te voegen en ze onder een sturing te plaatsen. Alleen dan
kunnen ze samenwerken en stoppen ze met kibbelen.

Daarom regering: de uitslag van dit schijnreferendum is des te meer een
reden om door te gaan op de ingeslagen weg.

Marc "Enschede"