Het was te verwachten...

Hein Westerouen van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Mar 4 14:17:35 CET 1999

At 13:16 04-03-1999 , Joris van den Wittenboer wrote:

>D66 mag wat vaker standpunten die wij hebben en waarvan wij weten dat
>andere partijen (regeringspartijen) daar tegen zijn voer het
>voetlicht brengen. D66 houdt volgens mij teveel rekening met zijn
>coalitiegenoten terwijl zij dat niet met ons doen.

In de asielkwestie van de laatste week zie ik dat beeld inderdaad ook.  Het
was me wat waard geweest wanneer Thom, of iemand anders, vlijmscherp en
confronterend zowel de PvdA als de VVD had aangevallen op hun
verkiezingspopulisme. De attaque op de `arrogantie vd PvdA' kwam wel
duidelijk over, maar was wat laat. Toch doen die partijen hetzelfde als
waar jij voor pleit: hard zijn, scherpe uitspraken doen, daarmee kiezers
paaiend.  Lastig dilemma.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl