Afdeling Cyberspace (HB uitwerken aub)

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed Jun 30 11:35:26 CEST 1999

---------------------- Forwarded by C.I.L. Houbraken/DNB on 30-06-99 10:35
---------------------------

C.I.L. Houbraken
30-06-99 10:23

To:   vincent <vincentn at xs4all.nl> @ INTERNET
cc:
Subject:  Re: Afdeling Cyberspace (HB uitwerken aub)  (Document link not
      converted)

>Overigens heeft zo een formele aanpak niet mijn voorkeur. Maar door de
>jaren lijkt het niet anders te kunnen. Ooit had ik de hoop dat binnen
>een lijst als deze, op vrijwillige basis een goed samenspel tussen de
>TK-fractie en een half congres aan leden kon ontstaan.

Een probleem: deze lijst is ook toegankelijk voor niet-leden (maar
bijvoorbeeld wel kiezer). Dit open karakter zou ik niet verloren laten
gaan.

>Nou fractie en HB, dan maar op een formele manier: Ik verzoek u hierbij
>plannen uit te werken voor een afdeling Cyberspace.

Volgens mij kunnen we dat ook wel zelf doen. Gewoon met de willende leden
op deze lijst een aanvraag tot het oprichten van een afdeling. Lokatie:
cyberspace. Aangezien het HB een afdracht per lid zal moeten doen aan het
bestuur van deze afdeling, betekent het dat deze leden dus meer contributie
moeten betalen en dus ook automatisch lid zijn van twee afdelingen en dus
ook op hetzelfde niveau 2 keer een stem kunnen uitbrengen (handig voor het
doorduwen van moties voor Congressen...). Voor het virtueel stemmen bij
ACV's (Algemene Cyberafdelingsvergadering) zul je toch een aparte gesloten
lijst moeten hebben om te zorgen dat alleen leden stemmen. De voorstellen
en discussies moeten dan weer wel via deze lijst verlopen, aangezien een
ACV openbaar is. Om maar even wat problemen te noemen. Maar het is wel te
doen, HB. Dus laat flux iets uwer tot nu toe goed verborgen organisatorisch
talent zien en neem als eerste partij in Nederland (wereld?) cyberspace op
in de partij-organisatiestructuur.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank