De fractie op de lijst

Elwin Lammers elammers at XS4ALL.NL
Tue Jun 29 23:28:38 CEST 1999

Hoi Arthur (en anderen uiteraard),

Mijn oorspronkelijke suggestie om alle fractie-bijdragen standaard naar
deze lijst te (laten) sturen, had twee doelen. Enerzijds de fractie beter
betrekken bij deze lijst en dus bij (een deel van) de achterban. Anderzijds
de kwaliteit van de debatten op de lijst te verhogen, daarmee meer
geinteresseerden aan te trekken en op die manier de representativiteit van
de lijst als 'achterban' te vergroten.

Uiteraard wacht ik in spanning af wat er van de fractie in de toekomst naar
deze lijst zal komen. Ik zie echter wel een verschil tussen 'in voorkomende
gevallen' discussiepunten naar deze lijst sturen en de lijst als achterban
(en in de toekomst misschien zelfs klankbord) gebruiken. Ik blijf pleiten
voor dat laatste.

Dat er fractiestandpunten op de website staan, is mij uiteraard bekend.
Maar naar mijn idee is dat meer een extern medium dan een intern. Als er
serieus mee omgegaan wordt (zowel door 'those in power' als door de
deelnemers) dan kan van deze lijst meer gemaakt worden dan een alleen
informeren en discussieren over echte discussiepunten.

Met vriendelijke groeten,

Elwin