De Graaf: kritiek Bakker 'wat zwaar'

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Tue Jun 29 11:15:07 CEST 1999

Beste Chido,

Zeer juist! Peper greep terug naar de Utrechtse vertrouwenscie om zijn
standpunt te handhaven bij de benoeming van burgemeester Brouwer. Terzake
Twentestad kan D66 hetzelfde doen: de bevolking van Hengelo is mordicus
tegen een fusie met Enschede, dus... Een openlijke verwijzing naar Utrecht
lijkt me wel op z'n plaats. Dan hoeft Bert Bakker ook niet Thom de Graaf af
te vallen omdat beredeneerde enquetes toch wel wat beter passen in de
D66-filosofie dan emoties bij De Graaf of Peper.

Terzijde: moet er nu niet ook een ombudsman komen binnen de fractie? of zou
dit een doodgeboren ideetje blijven net als die equivalent in de Van
Buitenen-affaire, de truc van De Graaf en zijn Opschudding-bewonderaars om
geen initiatief richting Van Buitenen te hoeven nemen.

Henk Vreekamp, Utrecht