rol vertrouwens-commissie in burgemeesterbenoeming

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Tue Jun 29 10:16:34 CEST 1999

Roelof van Netten wrote:

> Afgelopen zaterdag sprak Boele Staal (in de aanwezigheid van regionale
> pers) op het RPO (een bijeenkomst voor D66-kader uit de regio Utrecht).
>
> Hij heeft daar kort een toelichting gegeven op de gang van zaken rondom de
> burgemeestersbenoeming van Utrecht.
> Wat mij tamelijk verbaasde was zijn nuancering op de voordracht van zowel
> de vertrouwenscommissie.
> In tegenstelling tot wat in de pers wordt bericht heeft zowel de
> vertrouwenscommissie als de Commissaris zelf een voordracht van twee
> geschikt bevonden personen hebben gedaan. En niet een expliciete voorkeur
> [...]
En dan spreekt vervolgens de voorzitter van de vertrouwenscommissie
Staal weer tegen. En wij maar klagen over het slechte contact tussen de
burger en de politiek
Maar of je dat probleem nu oplost door voortaan een burgemeester te
kiezen?
Cathja