Een dubbel-interview...

Marc-Alexander Fluks FLUKS at ASTRO.UVA.NL
Tue Jun 29 08:55:00 CEST 1999

DHV: Meneer de Graaf/van Mierloo, wat is de volgende belangrijke positie
     waarvoor Uw partij een goede kandidaat in huis heeft ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: Als het zover is, dan hoort| Van Mierloo: En toch heeft U gevoel
          U dat van ons...           |              voor humor...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: U wilt liever niet antwoorden ? Komt dat door alle problemen waar Uw
     partij momenteel mee worstelt ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: D66 heeft heel veel goede  | Van Mierloo: Van een partij ZONDER
          kandidaten in huis...      |              problemen zou IK niet
                                     |              graag lid zijn...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: Heeft U zelf belangstelling voor een nieuwe functie ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: Voorlopig heb ik m'n handen| Van Mierloo: Het is eerder de vraag
          vol aan het fractie-leider-|              of een nieuwe functie
          schap...                   |              belangstelling heeft
                                     |              voor mij...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: U denkt dus niet aan eerder vertrekken ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: Dat zou niet in het belang | Van Mierloo: Eerder dan wat ?
          zijn van de partij en het  |
          is ook niet aan de orde... |
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: Maar kom nou toch meneer De Graaf/van Mierloo, er is toch veel
     kritiek in Uw partij op de koers die de fractie vaart ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: Mij bereikt geen kritiek.  | Van Mierloo: Ik ben het altijd eens
          Integendeel: het bestuur   |              met kritiek, zelfs als
          staat achter de fractie... |              ze onjuist is...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: Blijft de vraag: hoe nu verder... ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: De fractie is momenteel    | Van Mierloo: Is er leven NA van
          nogal wat ideeen aan het   |              Mierloo, bedoelt U...?
          uitwerken. U hoort nog van |              Ik ben daar net zo
          ons...                     |              nieuwsgierig naar als
                                     |              U...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: De prognoses voor Uw partij zijn anders niet al te best...
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: De prognoses veranderen    | Van Mierloo: Het leuke van slechte
          voordurend - we laten ons  |              prognoses is dat het
          niet leiden voor politieke |              alleen maar beter
          barometers...              |              kan... Ik ben er dus
                                     |              dol op...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: Maar de fractie wordt, als het zo door gaat, zowat gehalveerd...
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: Ik zeg U nogmaals: we laten| Van Mierloo: Dan maar hopen dat de
          ons niet afleiden door     |              goede helft over-
          prognoses...               |              blijft...
-------------------------------------+------------------------------------
DHV: Afsluitende vraag, meneer de Graaf/van Mierloo: denkt U dat Paars II
     de rit uitzit ?
-------------------------------------+------------------------------------
De Graaf: Volgens de prognoses van   | Van Mierloo: Elk kabinet zit de
          Maurice de Hondt wel, dus  |              rit uit. Het gaat erom
          ben ik om daaraan te twij- |              wanneer men over- en
          felen...?                  |              opstapt...
DHV: Dan de allerlaatste vraag: welke vraag heeft U voor de coalitiepart-
     ners ? Zodirekt zit Melkert in de uitzending...
De Graaf: De Heer Melkert weet pre-  | Van Mierloo: Ik zou de Heer Melkert
          cies wat D66 hem wil vragen|              willen vragen om het
          maar we blijven maar wach- |              vanavond niet te laat
          ten op z'n antwoord.       |              te maken want ik wil