Kamerleden en deze lijst

Elwin Lammers elammers at XS4ALL.NL
Tue Jun 29 00:24:51 CEST 1999

Wat mij bevreemdt, is dat kamerleden niet standaard hun
kamerdebat-bijdragen naar deze lijst mailen. Zoveel moeite kan dat toch
niet zijn.

De enige echte reden waarom ik mij kan voorstellen dat de fractieleden dat
niet doen, is dat de kans groot is dat dat ertoe leidt dat ze verzeild
raken in eindeloze reeksen zeer voorspelbare debatten (zoals nu vaak op
deze lijst het geval is - ik ken genoeg mensen die zich om die reden van de
lijst hebben laten schrappen).

Aan de andere kant, ik sluit niet uit dat het niveau van de debatten op
deze lijst omhoog gaat als de fractie haar serieuzer zou nemen. En ik sluit
al helemaal niet uit dat meer mensen dan de huidige 200 tot 250 zich
aangesproken zouden voelen om eraan deel te nemen waardoor de
representativiteit toeneemt. In dat geval kan de lijst daadwerkelijk een
rol spelen in het dichterbij brengen van fractie, HB en 'gewone leden'.

Met vriendelijke groeten,

Elwin Lammers