probleem

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Mon Jun 28 22:13:36 CEST 1999

Joop Swarte schrijft het volgende:

> Volgens mij moeten we zo spoedig mogelijk uit deze regering stappen, onze
> doelstellingen herformuleren en de paarse sprookjes vergeten.
Democratische
> ideeën kan je ook buiten de uitvoerende macht om ingang laten vinden en
als
> de tijd rijp is, neem je de volgende stap. Veranderingen zonder revolutie
> zijn toch immers iets voor de lange termijn?

Ik ben het helemaal met Joop eens. We hadden er niet in moeten gaan en we
hadden er zeker niet weer opnieuw in moeten gaan.

Vanmiddag op de radio, Thijs Wöltgens, PvdA senator, in antwoord op de vraag
of een regering PvdA/CDA toch niet wat warmer aanvoelt dan paars: "Ja, ik
vind dat we ons al gereed moeten maken voor een volgende coalitie met het
CDA. Ook GroenLinks hoort daar zeker bij."

We komen toch in de oppositie is het niet nu, dan is het over 3 jaar (als we
nog bestaan...).

Die koers kan de PvdA blijven varen zolang ze minimale last hebben van het
feit dat ze nu met de VVD in een kabinet zitten. En waarom hebben ze daar nu
minder last van? Omdat D66 de klappen krijgt. Zo simpel is het.

Rik.