Parkeerbeleid

L.H.G.T. Geukers l.h.g.t.geukers at WXS.NL
Mon Jun 28 10:38:46 CEST 1999

René,

Het lijkt mij dat het enige beleid wat nu wordt voorgesteld prijs
verhoging is. De prijs verhoging geeft de gemeente de kans om dure
parkeergarages te bouwen zodat de (geparkeerde) auto uit het straatbeeld
verdwijnd.

Er wordt gesteld dat dit geen invloed zou hebben op de ondernemers van
de binnenstad. Dit geloof ik niet je ziet nu al dat een heleboel
bedrijven zich juist vestigen aan de rand van de stad waar de
(potentiele) klanten gratis kunnen parkeren.

Tevens wordt er aan voorbij gegaan dat voor sommige mensen de
maandelijkse lasten dan wel erg hard stijgen. (auto's alleeen voor de
rijken?)

Ook de sociale veiligheid moet bekeken worden. Met name vrouwen vinden
s'avonds parkeergarages eng. Tevens wordt er dan verwacht dat men
s'avonds nog hele stukken over straat loopt.

De gemeente Den Haag kan volgens mij beter hun toezicht verbeteren op
onbetaald (waar betaald zou moeten worden) parkeren. Rond het directe
stadscentrum een aantal grote parkeergarages bouwen (voor bezoekers) en
het verguningparkeren uitbreiden.

--
Met vriendelijke groet,

Ludo Geukers