Stijl

M.S. van der Land msvdland at EURONET.NL
Mon Jun 21 18:43:07 CEST 1999

Partijgenoten,

Zomaar wat gebeurtenissen:

Minister Apotheker weet zich niet gesteund in zijn streven zijn goede en
noodzakelijke plannen voor de varkenssector te realiseren; hij houdt de
eer aan zichzelf en stapt op.

Minister Brinkhorst  geeft zijn visitekaartje af: de inkrimping van de
varkenssector is noodzakelijk en gaat dus door, maar daar dient voor de
varkensboeren wel een redelijke compensatie tegenover te staan.

Winnie Sorgdrager beseft dat haar kandidatuur voor de functie van
ombudsman politiek en maatschappelijk omstreden is, hetgeen voor een
dergelijke functie niet goed is, en trekt haar conclusie: ze laat de
post aan iemand anders.

Het is deze stijl van politiek bedrijven die D66 in woorden altijd
gebezigd heeft, maar die we de laatste jaren maar bar weinig in de
praktijk gebracht zagen. Het is dié houding in de politiek die bij mij
respect afdwingt.

O ja, en Andor: alsjeblieft zeg, kom nou niet weer met Van Mierlo en
Wijers aan. Respecteer de keuzes die zij hebben gemaakt. Als we dan toch
al zo graag iemand van onszelf in de EC willen hebben, dan zijn er nog
wel andere kandidaten. Maar eerlijk gezegd ben ik het mensen eens die
vurig hopen dat Bolkestein 'op zijn pedante smoel gaat' (ik had het niet
mooier kunnen zeggen Chido).

Menno van der Land