EU en softwarepatenten

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Sun Jun 20 22:27:28 CEST 1999

Ik sluit me aan bij Cees de Groot. Softwarepatenten zullen ondingen blijken
te zijn. Niet alleen dat software niet te patenteren is (hooguit een bepaald
zeer specifiek algoritme met een zeer specifieke nauw omlijnde beperkte
functionaliteit), maar het patenteren van software zal de vooruitgang en
ontwikkeling in de software ernstig belemmeren.

Bovendien zal patentering leiden tot eindeloos juridisch getouwtrek dat tot
niets leidt.
Het verleden heeft dat ook al vele keren bewezen.

Rik