Winnie Sorgdrager

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sun Jun 20 16:41:09 CEST 1999

Marcel:
>De vraag rijst, wat een ex-minister als zij dan wel mag ondernemen na
>een ministerschap. Het gaat primair om haar kwalificaties en niet om
>haar ministeriele verleden.

Feit is dat ze als Ombudsman gerede kans loopt zaken te behandelen die
open dossiers waren tijdens haar ministerschap. Dat lijkt me riskant,
want het zou het instituut Ombudsman in opspraak kunnen brengen. Ook
al zou ze de best gekwalificeerde kandidaat zijn, lijkt me dit een
goede grond om nog eens naar nummer twee op de lijst te kijken.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>