FW: Antw: Winnie Sorgdrager

Monique, Pieter en Eline de Vos devos.verwaijen at WORLDONLINE.NL
Sat Jun 19 23:08:53 CEST 1999

----------
Van: "Monique, Pieter en Eline de Vos" <devos.verwaijen at worldonline.nl>
Aan: "M.J.C. Houtkamp" <mhoutkamp at raad.schiedam.nl>
Onderwerp: Antw: Winnie Sorgdrager
Datum: zat, 19 jun 1999 23:06

> Ik heb mij zeer verbaasd over de commotie rond de voordracht van Winnie
> Sorgdrager als Nationale ombudsman.
> Voor ze minister werd had ze een uitstekende staat van dienst. Als
> minister kreeg ze problemen, veelal van politieke aard, maar hield ze
> stand. En dan nu deze hetze, waaraan blijkbaar ook partijgenoten
> meedoen.
> De vraag rijst, wat een ex-minister als zij dan wel mag ondernemen na
> een ministerschap. Het gaat primair om haar kwalificaties en niet om
> haar ministeriele verleden.
> [...]

Hoi Marcel,

Die kans verdient ze inderdaad, dat vind ik ook.

Ik zou me slechts 1 puntje van kritiek kunnen voorstellen en dat is dat ze
minister van justitie is geweest en de meeste klachten bij de ombudsman over
justitie gaan, maar dat is dan een kritiekpuntje gericht op haar voormalige
functie, niet op de persoon!

Groeten,

Monique de Vos