Winnie Sorgdrager

Monique, Pieter en Eline de Vos devos.verwaijen at WORLDONLINE.NL
Sat Jun 19 12:02:19 CEST 1999

Ik heb jullie discussies over Winnie Sorgdrager gelezen en inderdaad zijn er
twee kampen, zelf vind en vond ik haar altijd een integer politica en mens,
dat voor iets staat. Maar weten jullie wat ik verontrustend vind? Dat ik het
idee heb, dat de pers en dus ook de publieke opinie onmiddellijk tegen
D66-personen zijn als ze voorgedragen worden en zo. D66 ministers en ex
ministers worden naar mijn mening gewoon heel gemakkelijk aan de schandpaal
genageld, onterecht vaak, want ik zelf vind de dingen, die Sorgdrager
verweten worden en nu Borst tegenwoordig ook, vaak dus veel minder erg, dan
wat bijv. Jorritsma te verwijten viel in de Blijmer enquete.

Het lijkt er op, dat de pers graag als ze de kans krijgen D66-bewindslieden
afschilderen als wat zielige incompetente typjes, dat beeld blijft hangen
bij het grote publiek en dan krijg je dit. Want, o.k. er is misschien wel
iets gebeurd tijdens het bewind van Winnie Sorgdrager, maar ze heeft gewoon
een paar keer "pech" gehad, p[olitiek gezien, wat ze aan goede dingen gedaan
heeft, daar hoor je niemand over!

Groeten van

Monique de Vos-Verwaijen