AW: AW: varkens

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Wed Jun 16 15:21:50 CEST 1999

Marc-Jan Ahne wrote:

> Beste Mark en anderen,
>
> Mark had al in 1997 zijn vraagtekens bij de voorgestelde wet, volgens mij
> was hij op dat moment een van de weinigen die de wet bekritiseerde. De hoge
> klassering van Pieter ter Veer op de lijst voor de Tweede Kamer betekende
> voor mij dat de partijleden zijn harde standpunt in de kamer wisten te
> waarderen. Ik kan me ook nog herinneren dat er vanuit de partij zeer brede
> steun was voor de voorstellen van het kabinet, zoals die door Ter Veer
> werden gesteund.

Ik weet niet of de steun voor de voorstellen zo groot was. Er was in ieder geval
veel steun voor de harde opstelling van Pieter ter Veer en de fractie. Ook ik
heb Pieter ter Veer toentertijd hoog op mijn kandidatenlijstje gezet, omdat
eindelijk een D66'er zijn tanden liet zien, waardoor duidelijk werd dat D66 niet
op alle beleidsterreinen naar compromissen tussen de PvdA en de VVD streeft.
Juist op onderwerpen als milieu en het aanpakken van vastgeroestte sectoren moet
D66 een eigen koers varen die progressiever is dan de VVD of de PvdA politiek.

Mark.

--
Mark Giebels

E-mail:  m.m.t.giebels at wb.utwente.nl