D66: 40% in de schilderswijk bij EP verk.

Frederik van Lookeren Campagne FvLC at WXS.NL
Tue Jun 15 22:35:53 CEST 1999

Een zeer opmerkelijke uitslag vanavond in de Haagsche Courant:

In de Haagse Schilderswijk heeft D66 40% van de stemmen gekregen,
bij een hele lage opkomst. In de wijk Transvaal, een andere
achterstandswijk van Den Haag, haalde D66 zelfs 42% van de stemmen.
Ook in Stationsbuurt (20%), Regentessekwartier (21%) en
Zeeheldenkwartier was d66 bovengemiddeld.

Wat is dit nu? Worden wij een partij voor onderdrukten. Geen bezwaar
van mij kant, maar het was me alleen niet zo speciaal opgevallen. En
plaatsgenoot Bob van den Bos is wel eens dierenbeschermer van het
jaar geweest, maar dat zal toch niet de reden kunnen zijn voor deze
opmerkelijke uitslag, hoe nuttig zijn werk ook is. (zeker in
europa).

Kortom , wie kan dit verklaren?
en is elders ook zo zoiets te zien?

Frederik vLC