Apotheker

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Tue Jun 15 13:36:05 CEST 1999

Als ik het goed begrepen heb, wil Brinkhorst de wet doordrijven om een
principe-uitspraak over het buiten werking stellen van een wet door een
rechter in een bodemprocedure te forceren. Daarnaast gaat hij op zoek naar
alternatieven, dus wie weet wat er nog uit komt.
Overigens heb ik niet zoveel medelijden met de varkensboeren, ze weigeren
zelf mee te werken aan een redelijke oplossing terwijl er wel een hoop
subsidie in gepompt wordt (inderdaad: lekker ongenuanceerd).

Groet,

Chido Houbraken

Louwrens schreef:

> Ik kan het niet laten toch even te reageren op de berichten over
> Apotheker. Zijn optreden in Buitenhof heeft voor mij veel goed
> gemaakt. Ik was nogal verbolgen over zijn aftreden. Nu hij het heeft
> uitgelegd is de boosheid weggeebt en heeft die plaats gemaakt
> voor een zekere bewondering. kennelijk hebben we hier te maken
> met een politicus met een opvatting.
> Toch blijft de vraag wat hij met zijn aftreden heeft bereikt mij bezig
> houden. Misschien was het beter geweest toch eerst even de
> uitspraak van de rechter af te wachten want net nu Kok begint in te
> [...]

Misschien dat Apotheker wel op is gestapt om wat meer druk te
zetten op de regering om een andere weg in te slaan. Kennelijk
zag de regering de noodzaak van alternatieve plannen nog niet zo.
Als een minister daar voor opstapt dan zegt dat wel wat over de
situatie.
Helaas, deze toegenomen druk en Kok die er nu iets anders
tegenaan kijkt heeft de nieuwe minister niet kunnen overtuigen om
het anders te proberen. Jammer, we leken de goede weg op te
gaan, de socialere oplossing was binnen bereik. Sociaal-liberaal?
Haha

Groeten,
Joris van den Wittenboer.

Toen ik thuiskwam verwachtte ik een verrassing en er wachtte mij geen
verrassing, dus was ik natuurlijk verrast (Wittgenstein).

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank