Apotheker

jan van weerden jan.van.weerden at INAME.COM
Tue Jun 15 10:37:43 CEST 1999

Mark,

Jij lijkt te aarzelen in je bijdrage: 'rechten' zijn verleend door
lokale overheid, moet de (centrale) overheid dat wel nemen als
verleend door de 'overheid'?

Waarom maak jij dat onderscheid? Verleend door de overheid is
verleend door de overheid. Linksom of rechtsom, daar komt het op
neer. Dan is er toch geen ruimte voor het idee van de Varkenswet?
Daarbij komt, bijvoorbeeld, dat destijds zijn een deel van de
vissersvloot is uitgekocht door de overheid. Er zijn meer van dat
soort saneringen. Waarom dan nu niet voor de varkensboeren? Alleen
omdat de lokale overheid er een hand in heeft gehad? Ik vind dat geen
sterke redenering.

jan van weerden