varkens

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Tue Jun 15 09:52:40 CEST 1999

Aan Mark Giebels
A.  Het lijkt mij onjuist om in deze discussie weer door te zeuren over het
CDA. Zo langzamerhand weten we wel dat D66-ers puistjes krijgen van het CDA
maar het krijgt nu het imago van een gebartsten oude grammofoonplaat. Iedere
keer hetzelfde geleuter over het CDA.
B.  Laat de minister eens proberen om aan Philips voor te schrijven hoeveel
televisie-apparaten ze mogen produceren of aan Vanden Bergh en Jurgens
hoeveel wasmiddelen ze per jaar mogen maken en wat vind je van DAF: een
beperkt aantal auto's. Dat krijgt de minister er van z'n leven niet door
maar wat meer zegt: hij/zij zal het ook nooit proberen want Philips pak je
zo maar niet aan. Een boer wel, dat is gemakkelijk. Begrijp me goed, ik heb
geen problemen met gedwongen inkrimping van de veestapel maar ik heb wel
problemen dat zoiets in Nederland zonder vergoeding gebeurt. Ik vind dat
kwalijk en nu ik vanochtend in de krant lees dat Brinkhorst de wet vrolijk
doorzet, ondanks dat de rechter nu al in twee instanties gezegd heeft dat
dit niet mag, kan ik alleen maar vaststellen dat D66 zichzelf steeds verder
in de nesten werkt. Het gaat niet goed daar in Den Haag.
Joop Swarte