Machiavelli

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Mon Jun 14 18:00:22 CEST 1999

Joop Swarte schreef:

> Ik weet niet of de lijsters representatief zijn voor de algemene stemming
> binnen D66 maar als ik de berichten op deze lijst lees, is er vrijwel
> niemand die tevreden is. Toch was iedereen zo enthousiast toen bleek dat
een
> paarse coalitie mogelijk was na de voorlaatste verkiezingen.

Ik was ook toen niet enthousiast. Wij waren namelijk overbodig omdat PvdA en
VVD samen voldoende stemmen hadden. Zij hadden ons niet nodig, hebben ons
niet nodig en zullen ons niet nodig hebben. Zolang wij er vrijwillig als
schaamlap tussen blijven zitten zullen we de kop van jut blijven om de
verschillen tussen PvdA en VVD te maskeren. Voor deze analyse hoef je geen
Wiegel of Machiavelli te heten.

Als ze het zelf samen moeten uitvechten wordt hun beider achterban
plotseling duidelijk waar de onderlinge problemen zitten. We kunnen op de
volgende vernedering wachten. Mark my words!

Rik.