Schaamte

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Sun Jun 13 13:33:14 CEST 1999

henk vreekamp wrote:

> Beste lijsters,
>
> En dat de regering wekenlang verzwijgt dat ons vreten is aangetast, vind ik
> pas echt bedreigend. Wanneer schopt Borst die gezondheidsbaas de deur uit
> met alleen bijstand? Welke minister gooit er eens wat arrogante ingenieurs
> uit Landbouw? Zo, dat is wat anders dan een jurrrristisch debatje over
> referendum hoofdstuk 4 vers 23.

En is dan die minister zelf misschien ook nog een beetje
verantwoordelijk?

> En: wie kent er nog meer D66-wethouders en D66-raadsleden die tegen het
> referendum en de gekozen burgemeester zijn?
Ja hoor, zelf moet ik vooral over de gekozen burgemeester nog eens heel
goed nadenken. Wat ik in het buitenland zie maakt mij niet blij. Maar
zoals het nu gaat is het natuurlijk ook niet goed. Een
vertrouwenscommissie die in het geheim opereert (wat ook weer niet zo
raar is als je het vergelijkt met sollicitatieprocedures in het
bedrijfsleven), een CvK in Utrecht die die voordracht aan zijn laars
lapt (van welke partij zou die meneer Staal toch zijn) en een kabinet
dat niet beslist (met dit kabinet misschien maar goed ook).

Want ook ik vind dat De Gaaf,
> enkele Ontschudders en lieden op gemeentelijk/provinciaal echelon beter nog
> vandaag mogen opstappen. 't Is soms nog erger dan Belgie.
Zullen wij de komende paar jaar eens gaan gebruiken om na te denken en
te praten over wat wij dan wel willen en dan vervolgens met zijn allen
naar de congressen, afdelingsvergaderingen etc. waar de nieuwe lijsten
worden samengesteld?
Prettige zondag verder, voor jou is die al goed begonnen
Cathja Maas