PvdA in Europa

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Thu Jun 10 17:52:08 CEST 1999

Lousewies stuurde een mailtje met wat redenen ojm niet op de
PvdA te stemmen.

Prima initiatief. Ik vind dat ook redenen waarom D66 ergens voor of
tegen is meer bekend moeten worden onder de leden. Het gaat
immers niet goed. En ik denk dat de ommekeer weer moet
beginnen bij de basis. Als leden al niet goed kunnen uitleggen aan
vrienden collega's etc. waarom D66 bv voor het referendum is dan
lukt het nooit meer. Dus leiding: Geef de leden
"discussieondersteuning" in handen. Het is namelijk veel moeilijker
om nieuwe dingen te verdedigen dan aan te vallen, omdat er nu
eenmaal onzekerheid bestaat over de gevolgen van veranderingen.

Waarom hebben wij drie bladen als partij? Twee bladen krijg ik niet
automatisch en ik mis dus een aantal interessante artikelen met
misschien wel sterke argumenten voor of tegen plannen. Ik weet
het niet omdat ik ze niet krijg. Ik hoor dat er aardige dingen in Dixit
staan bv. Via deze discussielijst krijg je al aardig wat kanonnevoer
(het aardige is vaak zowel voor als tegen), maar niet alle leden zijn
lid.

Groeten,
Joris van den Wittenboer

Treating someone second-class will never get first-class results