2975,Re: Partijbijeenkomst zondag 6 juni

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Tue Jun 8 11:31:28 CEST 1999

Michel van Hulten wrote:

> Wat ben ik blij dat ik op zondag 6 juni niet naar de bijeenkomst in Utrecht
> ben gegaan, nu ik lees in de Volkskrant dat Thom de Graaf en Hajo Apotheker al
> enkele weken in bespreking waren over zijn aanstaande aftreden en dat het
> besluit die zondag al vast stond. Ik zou anders achteraf behoorlijk de pest in
> hebben gehad dat belangrijke informatie mij door de "top van de partij" was
> onthouden. Ik weet dat in alle partijen het gebruikelijk is dat belangrijke
> politieke beslissingen in achterkamertjes genomen worden en dat je alleen met
> [...]

Ik ben het helemaal met Michel eens, maar de verbazing die spreekt uit
zijn woorden "Zou D66 dat niet beter doen?" begrijp ik niet.
Het probleem is natuurlijk dat wij sinds wij mogen meespelen met de
"grote jongens" al onze eigen spelregels over boord hebben gezet: zie de
manier waarop Els Borst naar voren geschoven werd; zie de manier waarop
de vervanging van Apotheker geregeld wordt; zie het gebrek aan dualisme,
het misbruik van machtswoorden en het achterkamertjesoverleg; zie de
pathetische manier waarop van Boxtel probeert een foutje te verdoezelen.
Je zou bijna in een complot gaan geloven. Lukt het niet om D66 op te
heffen via een motie op het congres dan maar op deze manier.
Groeten van Cathja