gezondheidsklachten

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.DEMON.NL
Fri Jun 4 16:47:55 CEST 1999

Andor Admiraal uitte de woorden:

> Het zou belachelijk zijn geweest als Borst door de Kamer naar huis was
> gestuurd. Het zou verstandig zijn wanneer zij, nadat de voltallige
> oppositie en zelfs enkele coalitiegenoten de conclusie hebben getrokken dat
> mensen in het land letterlijk ziek van haar worden, alsnog haar conclusies
> zou trekken. Zij zou weggaan met een goed verhaal en met veel openlijke
> steun vanuit de medische wereld, die ongetwijfeld zullen aandringen om haar
> te laten blijven. Het zou een gracieuze aftocht zijn en bovendien goed voor
> [...]

Hartgrondig mee eens!!

Ik ging in de loop van de bewuste nacht steeds meer verwachten en hopen
dat Borst zou opstappen ookal valt haar weinig te verwijten. Maar nadat
de PvdA fractie met een zeer slappe motie kwam bleek ik voor niets op
te zijn gebleven. Hoezo dualisme? PvdA fractie kent vele bezwaren maar
wanneer de premier wat zware woorden laat vallen binden ze in. Iedereen
had gewoon naar eigen inzicht moeten stemmen. Er was hier immers
totaal geen sprake van het niet nakomen van afspraken zoals bij het
referendum debat. Nu zitten we weer met een beschadigde minister. Ik dacht
dat we wijzer waren geworden na de perikelen rond Sorgdrager.

NB: Voor het land en de zaak zelf lijkt het natuurlijk beter dat Borst blijft,
    maar ja... landsbelang/partijbelang blijft een lastige kwestie :-)

Groetjes,
--
| Henk van Lingen                                                      |