Kabinetscrisis en D66-eisen

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Tue Jun 1 10:23:27 CEST 1999

Andor Admiraal wrote:

> Dag Cathja en anderen,
>
> Ja, D66 heeft het aan zichzelf te danken dat we vaak als veredelde
> one-issuepartij worden gezien. Opschudding heeft daar afgelopen congres een
> einde aangemaakt, doordat D66 nu officieel onderkent een breder
> gedachtengoed te hebben. Dat is echter niet iets wat op korte termijn
> meteen tot grote resultaten zal leiden, het is nu belangrijk dat D66 zich
> beter leert profileren op andere punten dan staatkundige vernieuwing alleen.

Gelukkig hebben we Opschudding en gelukkig komen er steeds meer nieuwe
geluiden in D66. En natuurlijk moeten wij ons ook op andere punten gaan
profileren, voor zover wij dat b.v. op gemeentelijk niveau al niet doen.
Maar wat Chido zegt komt in feite neer op "In ieder geval uit het
kabinet en de periode van verhoogde media-aandacht nu gebruiken om ook
andere D66 standpunten die het bij de formatie niet gehaald hebben onder
de aandacht te brengen." Dat kun je volgens mij niet uitleggen.
Als we breken op staatkundige vernieuwing, dan moeten we volgens mij ook
lijmen op staatkundige vernieuwing.

Overigens zie ik nog een ander probleem opdoemen. Ik hoor zojuist op de
radio dat er een accoord is. Hoera!? Ik ben alleen bang dat wij nu al
ons krediet hebben verbruikt en dat de ruimte voor een eigen geluid van
D66 nu op is. Dus Andor, ik voorzie weinig profileringskansen.