procedure testberichten

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Tue Jun 1 09:15:34 CEST 1999

Beste Henk:

>Inderdaad, en daarom vergeleek ik bananen met bananen om aan te geven
>dat je de hamer niet op de plank wist te krijgen.

Nee, ik was ook bezig met de spijker op z'n kop te slaan.

>Dit lijkt me geen slecht idee. Ik onderhoud zelf ook de nodige
>mailinglijsten en ga er de laatste tijd ook steeds vaker aan denken
>een verhaaltje met nettiquette aanwijzingen met een vaste frequentie
>over de lijsten te sturen.
>
>Het laatste jaar is het aantal 'frisse internet starters' op allerlei
>mailinglijsten en nieuwsgroepen fors gestegen, bovendien zijn dit vaak
>gebruikers van het pakket 'Outlook', een programma met notoir foutieve
>default instellingen.

Hoewel ik mij niet helemaal tot de "frisse starters" reken, gebruik ik
inderdaad Outlook Express.
Mogelijk dat mijn "test2" en "test3" iets te maken hebben met dïe "notoir
foutieve default instellingen":
Op aanraden van Jorn had ik het adres van de listserver ingetypt. Dat werkte
echter niet. Toen ik later via een button in Outlook het adres via bladeren
liet toevoegen, werkte het wel. Enige verschil: het adres werd door Outlook
in hoofdletters geschreven. Nooit geweten dat emailadressen case-sensitive
kunnen zijn.

>Lichte wrevel
>ontstaat echter snel wanneer dergelijke voorlichting genegeerd of zelfs
>bekritiseerd wordt.

Ik negeer dat zeker niet, sterker, ik vraag erom.
Wel bekritiseer ik voorlichting waar ik niks mee kan. Zo zul je niet moeten
verwachten dat starters HTML code kunnen -misschien zelfs willen- begrijpen.
Als je mij vraagt je uit te leggen wat een call-optie is, zou mijn eerste
antwoord ook niet
                          -rT                         1/2
c = SN(a) - Ee       N(a-sigma)T         )  met N(a)=cumulatieve normaal
verdeling  en a = etc etc etc  zijn.

>De URL die ik gaf lijkt me uitermate duidelijk en constructief. Een tip
>voor het aanpassen van instellingen m.b.t. deze lijst is onlangs nog
gegeven
>maar ik meld graag nog eens een kennisbron:
>
>http://www.lsoft.com/manuals/1.8d/user/user.html#2.13

Het probleem is dat ik meestal niet de tijd heb om echt dieper op dit soort
zaken in te gaan en, toegegeven, die links dus zeer zelden volg.
Bovendien is mijn ervaring dat je voor ieder opgelost probleem op dit gebied
twee nieuwe terug krijgt.
Voor mijn werk ben ik eens begonnen aan het zelf schrijven van een
programmaatje dat iets simpels uit moest rekenen wat merkwaardigerwijs niet
kon met commercieel verkrijgbare pakketten. Al snel kwam ik er achter dat
programmeren een kunst apart is, die je beter aan ervarener mensen over kunt
laten. Economisch is dat ook veel rendabeler.

Hoe dan wel ?
Graag zo concreet mogelijke tips, eventueel voorzien van een stukje
achtergrond  ("Een call optie kun je kopen als je denkt dat een bepaald
aandeel op korte termijn behoorlijk zal stijgen. Als die stijging nog lang
duurt of slechts beperkt is, zul je er geld mee verliezen  (vanwege de
theta, zie inleiding optietheorie van Ankum en Kemma) ")

>Testberichten faken is waarschijnlijk geen reele optie (vereist enige
>kennis en vervanging van Windows)

Ik ben eerst begonnen met een soort fake berichten door van mijn ene
emailadres naar mijn andere te mailen.
Toen dat netjes in de map test terecht kwam, ben ik verder gegaan.

> maar eigen berichten afwachten lijkt
>me een heldere mogelijkheid gezien de frequentie waarmee je de laatste
>tijd post op deze lijst.

Als je mijn berichten dan ook leest (Re test3, aan Herman Beun) had je
geweten dat ik dat uiteraard gedaan heb, maar dat jullie voorstel voor de
listserver bevestigingen niet opgaat.
Op hoe je die bevestigingen uitzet, bleef jij het antwoord schuldig. Jammer,
want het lijkt me niet ondenkbaar dat je daar anderen op deze lijst ook een
dienst mee bewijst.

>Hopende je reactie van geringe waarde waardevol beantwoord te hebben,

Je gaat vooruit.

>Met vrijzinnige groet,

>| Henk van Lingen                                                      |

Met vriendelijke groet,

Max Kok