Betuwelijn

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Thu Jul 8 16:04:43 CEST 1999

Mijn kennis over de vervoersproblematiek beperkt zich tot die van de
gemiddelde krantenlezer dus verbaas ik mij over de huidige kritische
berichten over de Betuwelijn. Die kritiek kan best terecht zijn maar ik kan
dat niet beoordelen. Het enige wat ik enkele jaren lang heb moeten lezen is
dat treinvervoer zoveel beter is voor het milieu dan het wegtransport. Als
dat nu niet meer zo is, wat is er dan sedert twee jaar geleden veranderd? Er
is lang genoeg over de besluitvorming gedaan, hebben de fractiewoordvoerders
dan al die tijd zitten slapen? Was het een ondeugdelijk besluit?
Als we die lijn niet meer nodig blijken te hebben, prima, dan houden we een
boel geld in ons zak, maar hoe komt het dan dat het niet meer hoeft?
Kan iemand mij dat eens uitleggen zonder al teveel politieke rimram?
Joop Swarte