PNYX: Kabinet in lappenmand (Ned. politiek ook?)

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Jul 13 11:47:59 CEST 1999

At 22:37 12-07-1999 Monday , Erik van den Muijzenberg wrote:

>Ik sprak van onbemiddelbare werklozen. Studenten zijn geen onbemiddel-
>bare werklozen. Onbemiddelbare weklozen zijn niet in staat te verdienen in
>de horeca,
>laat staan extra.

Leuke verspreking: weklozen ++;-)))+++
De term onbemiddelbaar is relatief. Iemand wordt `onbemiddelbaar' nadat
hij/zij als  client van de GSD voor een lange periode niet bemiddelbaar is
gebleken. Dat kan voortkomen uit diverse omstandigheden. Eén daarvan kan
zijn de onwil van de client om bemiddeld te worden.  Dit laatste betekent
niet dat zijn/haar capaciteit werk te verrichten daarmee is afgenomen. Je
kan, kortom, onbemiddelbaar zijn en toch in staat (horeca) werk te verrichten.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl