Onafhankelijkheid scholen in het geding?

drs. Freddy F. Blommers F.F.Blommers at WXS.NL
Tue Jul 20 20:05:39 CEST 1999

> Zoals ik al zei: er is een verschil tussen sponsoring en reclame. Reclame in het
> onderwijs ben ik tegen.

Als je tegen reclame in het onderwijs bent ben je dus tegen sponsoring
in het onderwijs. Reclame is immers de overkoepelende term van uitingen
die tot doel hebben een commerciele activiteit te promoten.

Als het bedrijfsleven zonder voorbehoud giften doet voor onderwijs
instellingen (bijvoorbeeld via een door onafhankelijken te beheren
'Onderwijs Fonds') ben ik daar niet tegen. Ik benadruk hier dat dit is
geen sponsoring is (want daar hoort een tegenprestatie bij in welke vorm
dan ook en die is onder geen enkele voorwaarde wenselijk), maar als
vrijblijvende donatie.

Freddy Blommers

* drs. Freddy F. Blommers
* Wilgenplaslaan 260