Onafhankelijkheid scholen in het geding?

Dirk van der Woude vdwoude at CISTRON.NL
Sun Jul 18 21:55:17 CEST 1999

Roeline Barkhuis wrote:

> Onafhankelijkheid van scholen in het geding bij sponsering?
>
> Gewoon pech gehad. Ik wil dat mijn zoon onderwijs op maat kan krijgen.
> Scholen hebben daar nu te weinig geld voor. Mijn zoon is helaas
> hoogbegaafd, getest en al.  Zou hij zwakbegaafd zijn dan had hij keuze uit
> diverse scholen. Nu niet.

Dag Roeline,

Denk dat ik je probleem begrijp. Alleen: je gedachte dat een zwakbegaafd
kind het voor het uitkiezen heeft is geheel incorrect. Mijn zoon is
zowel verstandelijk gehandicapt als autistisch. Kinderen zoals hij
hebben maar zeer ten dele baat bij klassikaal onderwijs, een op
een werkt veel beter, al is het maar een paar uur per week.
Dat heeft hij in 12 jaar school in totaal twee jaar gekregen,
daarna was het budget op. Tja, zelf maar aangevuld dus, onder
protest.
Of ZMLK-scholen heel veel sponsoring zullen binnenhalen? Vraag ik
me voor Amsterdam (80% 'zwarte' scholen) sterk af. Ofwel: als de
overheid niks doet, wordt het niet beter.

Dirk