Onafhankelijkheid scholen in het geding?

Roeline Barkhuis roeline.barkhuis at WORLDONLINE.NL
Sun Jul 18 20:55:26 CEST 1999

Onafhankelijkheid van scholen in het geding bij sponsering?

Gewoon pech gehad. Ik wil dat mijn zoon onderwijs op maat kan krijgen.
Scholen hebben daar nu te weinig geld voor. Mijn zoon is helaas
hoogbegaafd, getest en al.  Zou hij zwakbegaafd zijn dan had hij keuze uit
diverse scholen. Nu niet. Wel heeft een middelbare school het initiatief
genomen om een verrijkingsklas op te zetten voor hoogbegaafde
basisschoolleerlingen. Mijn zoon was blij, de basisschool waar hij nu op
zit zag het helemaal zitten en toen kwam de rekening. Voor een negen jarige
moest ik f 900 neerleggen voor lessen die ze hem op de basisschool niet
kunnen geven en waar hij wel behoefte aan heeft. Daar kwam ook nog reisgeld
bij. Dat werd voor mij te duur. Zou er een bedrijf zijn die hem zou
sponsoren, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat hij het logo van dat
bedrijf op zijn jas draagt. Nu heeft mijn zoon gewoon pech. En vele anderen
met hem. De scholen krijgen te weinig geld om zelf zulke projecten op te
zetten. Wanneer wordt de kamer eens wakker?

Sponsering van scholen: ik heb er geen enkele moeite mee. Met name niet
wanneer het voor bepaalde projekten wordt ingezet. Heft de
tweedeling misschien terloops ook nog wat op.

Als ouder voel ik mij nu machteloos.

Roeline Barkhuis.