Abortus en verantwoordelijkheid.

Roeline Barkhuis roeline.barkhuis at WORLDONLINE.NL
Thu Jul 15 22:50:17 CEST 1999

Hoe het met de biologische vader is gegaan in het eerste geval is mij niet
bekend. De niet-biologische vader heeft alle banden verbroken, zo bedonderd
en gekwetst voelde hij zich.

Met de uitspraak in het tweede geval had ik zelf meer moeite. Er is zonder
voorbehoedsmiddel gevreeen omdat ze dachten en dat ze in de veilige periode
zaten. Wat dat betreft is die jongen niet bedonderd. Samen hebben ze het
risico genomen. Zij is daarna de afspraak niet meer nagekomen. De
verplichte alimentatie werd via de bijstand verrekend, de moeder schoot er
niets mee op. Het was voor haar een 'principe' zaak. Hij was de vader, hij
zou dokken en de rechter heeft dat blijkbaar ook zo gezien.

Maar dan komt de vraag of wij met zijn allen voor dit kind moeten betalen,
of dat de verwekker er voor opdraait.

Groeten, Roeline.

Zij