verkiezingen gemeenteraad en provinciale staten samen?

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Thu Jul 15 11:31:56 CEST 1999

>Ernst Debets schreef:
>
>NB: ook op Zaterdag of Zondag stemmen kan tot grotere opkomst leiden!
>(Stemmen op Zondag is natuurlijk de nekslag voor klein rechts en CDA!).

Is dat echt zo? Ik had altijd gedacht dat landen waar alleen
op zondag wordt gestemd, dat doen omdat de bevolking stemmen
niet goed kon combineren met werk, omdat de afstanden huis -
werk - stembureau te ver uit elkaar liggen en het vervoer
slechter is dan in Nederland.
In Nederland zou het dan niet uitmaken op welke dag je
stemt. Misschien zijn er wel veel mensen die vrijdagavond
naar een camping in het buitenland gaan en zondag laat echt
niet meer aan stemmen toe komen, laat staan op zaterdag.
En van die "stemmen-op-zondag-landen" zijn er toch ook die
christelijk zijn?
Spanje is toch een zo'n land? Of vergis ik mij?
--
Glenn Mellonius
mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net
URL    http://www.inter.nl.net/users/glenn