CDA 'linkser' dan D66...

Gerard MJ Bos stouthart-bos at WXS.NL
Wed Jul 7 21:04:05 CEST 1999

Robert Jan Jonker wrote:

> heeft,
> het er
> overkomt
> hypotheekrente erg

> Het gaat in de discussie niet zozeer om afschaffing van de aftrek; daar is
> slechts een minieme minderheid voor; het gaat om een beperking, omdat het
> gewoon niet uit te leggen is dat de samenleving als geheel voor 60% mee
> moet betalen aan rente voor hypotheken van tweeverdienende tonners of
> tweetonners die een huis van een half miljoen of een heel miljoen of meer
> hiermee financieren; er is een maximum te stellen waar gewone starters
> [...]

Het ligt zeker in de bedoeling dat de programma-commissie een sociaal
liberale visie op financiele zaken zal uitwerken. De programma-commissie
heeft besloten een werkgroep te formeren om deze paragraaf voor te gaan
bereiden. Het probleem is immers uitvoeriger dan hypotheekaftrek alleen.
Diegenen die speciale affiniteit hebben met dit onderwerp kunnen zich
hiervoor bij ondergetekende melden.
Vriendelijke groet,
Gerard Bos
Lid programma-commissie