D66-raadslijst - overmorgen functioneel - graag reacties

Dirk Sundman dirk at FOOTPRINTING.COM
Tue Jul 6 16:19:44 CEST 1999

Hierbij een reactie van Dirk Sundman zoals verzocht in de Subject heading

Ramon Barends wrote:

> Beste Erik:
>
> Dank voor je initiatief !

knip knip

> [...]
>
> Jij schrijft verder:
> Wel moeten er twee vragen beantwoord worden:
>
> 1) Alleen toegankelijk voor D66-raadsleden, steunfractieleden en
> statenleden of ook voor belangstellenden (buiten de partij)?
>
> Eerlijk gezegd ben ik voorstander van een gesloten lijst. Kan je ook wat
> meer ideeën en strategieën uitwisselen zonder dat andere partijen
> meelezen. Ik ben bereid op te treden als beheerder en 'gate-keeper' om
> leden toe te laten (en anderen eventueel te weigeren). Dit op basis van
> de ledenadministratie. Ik zal hierover contact opnemen met het Landelijk

Merkwaardig dat bovenstaande groep kan lezen EN schrijven.
Gewone leden kunnen (zie onder) alleen lezen? Als dat zo is moet er nodig
wat bijscholing plaatsvinden zodat ook zij leren schrijven.
Of is D66 enkel democratisch voor kader, en de groep die lezen EN schrijven
kan?
Ooit van Bolstering cq groupthink gehoord?

?

> Dan schrijf jij nog:
> 2) Berichten naar mailinglijst meteen doorsturen of ook hier iemand naar
> laten kijken?
>
> Bij een gesloten lijst hoeft mijns inziens geen tussenkomst plaats te
> vinden. Iedereen kan zijn of haar berichten direct plaatsen.

Ach een beetje censuur is nooit weg.

> Reactie:
> Dat ben ik met je eens. Ook omdat alle berichten dan sneller gaan !
>
> Tot slot schrijf je:
> Ik zal nadat de mailinglijst functioneel is in samenwerking met het
> Landelijk Secretariaat de D66-kaderleden met een e-mailadres op de
> hoogte stellen van de mailinglijst.
>
> Reactie:
> Ik zou ook alle fracties en fractievoorzitters schrijven.

Ja ik zou de "gewone" leden maar niet informeren, in verband met dat
schrijven en zo..