D66-raadslijst - overmorgen functioneel - graag reacties

Ramon Barends r_barends at HOTMAIL.COM
Mon Jul 5 16:04:32 CEST 1999

Beste Erik:

Dank voor je initiatief !

Jij schreef:
In het verleden heb ik al enige malen een dergelijke mailinglijst voor
D66-raadsleden voorgesteld. Ik ben een groot voorstander om zo ideeën,
voorstellen, raadsstukken e.d. met elkaar uit te wisselen.

Voor onze afdeling heb ik al een dergelijke mailinglijst via onelist
gemaakt. Als er interesse voor is, zorg ik dat er overmorgen een
dergelijke mailinglijst functioneel is.

Reactie:
Fantastisch !

Jij schrijft verder:
Wel moeten er twee vragen beantwoord worden:

1) Alleen toegankelijk voor D66-raadsleden, steunfractieleden en
statenleden of ook voor belangstellenden (buiten de partij)?

Eerlijk gezegd ben ik voorstander van een gesloten lijst. Kan je ook wat
meer ideeën en strategieën uitwisselen zonder dat andere partijen
meelezen. Ik ben bereid op te treden als beheerder en 'gate-keeper' om
leden toe te laten (en anderen eventueel te weigeren). Dit op basis van
de ledenadministratie. Ik zal hierover contact opnemen met het Landelijk
Secretariaat.

Reactie:
Maak deze bereikbaar voor:
* wethouders
* raadsleden
* fractieassistenten
* fractiemedewerkers
* steunfractieleden
* raadscommissieleden
* fractievolgers
Zij kunnen lezen en schrijven.

D66-leden kunnen alleen lezen.

Dan schrijf jij nog:
2) Berichten naar mailinglijst meteen doorsturen of ook hier iemand naar
laten kijken?

Bij een gesloten lijst hoeft mijns inziens geen tussenkomst plaats te
vinden. Iedereen kan zijn of haar berichten direct plaatsen.

Reactie:
Dat ben ik met je eens. Ook omdat alle berichten dan sneller gaan !

Tot slot schrijf je:
Ik zal nadat de mailinglijst functioneel is in samenwerking met het
Landelijk Secretariaat de D66-kaderleden met een e-mailadres op de
hoogte stellen van de mailinglijst.

Reactie:
Ik zou ook alle fracties en fractievoorzitters schrijven.

Ik zal deze mail ook vanavond bij de fractie in Nijmegen melden.

Vriendelijke groet,
Ramon Barends